Friday, October 8, 2010

SIRI MULTIPLE ERROR.....7

Assalamualaikum,
FATIMAH AZZAHRA pula...

Entah apa dosa yang aku lakukan sehingga Allah tidak putus putus menguji aku dengan pelbagai musibah dan multiple error. Bermula dengan kereta anak Muhammad Basyir dicuri sebaik kami dalam perjalanan pulang dari Tanah Suci setelah selesai menunaikan haji dihujung 2009.

Kemudian diikuti pula dengan Mak Hajjah dimasukkan hospital, dan diikuti dengan itu dan ini. Kalau anda ingin tahu apa seterusnya ikutilah siri multiple error ini.

Selepas anak bernama Ahmad Izzuddin dimasukkan ke hospital dalam bulan Ramadhan yang lepas, aku sentiasa berharap agar itu adalah musibah terakhir yang Allah ujikan kepadaku. Selalu aku berdoa kalau Allah uji juga aku dengan musibah, aku bermohon seperti yang Rasullullah lakukan, iaitu apabila kelihatan seperti satu batu akan menghempap baginda, baginda mengelak supaya tidak terkena hempap. Abu Bakar bertanya adakah baginda lari daripada Qada' Allah. Baginda menjawab yang baginda mengelak daripada Qada' Allah kepada QadarNya.

Maknanya kalau Allah telah tentukan bahawa satu musibah itu akan mengenai seseorang, ia tetap akan kena. Apa yang boleh kita lakukan ialah berdoa agar musibah itu menimpa pada qadar yang paling minima. Seperti kalau telah ditentukan anda akan kena langgar oleh sebuah kereta, tetapi dengan doa anda, anda tetap kena langgar, tetapi hanya dicalit sahaja oleh kenderaan itu.


Semasa aku sedang dalam kursus di UPSI semalam, isteri telpon (istilah indon), Fatimah pengsan dan kaki tidak boleh angkat. Kemudian dengan ambulan swasta dibawa ke hospital pantai, KL.

Aku bergegas ke hospital pantai untuk uruskan kemasukannya. Sekarang dia recovering. Kena lung infection sehingga susah bernafas dan hilang sense of balance.

Si Fatimah ni baru minggu lepas konvo. Sekarang buat chambering. Kau taulah, bila buat chambering, syarikat akan lanyak dia ke sana ke sini. Sekejap pergi court itu, sekejap pergi court ini.

Lepas tu buat pula diploma syariah law. Assignment tak siap, maka tidak tidur malam. Itu yang sebab kena infection agaknya. Satu lagi kesukaan Fatimah ini ialah dia suka jadi driver.

Aku belikan kereta untuk mudahkan dia pergi kuliah dan balik rumah dari asrama. Tetapi pantang ada kawan yang ajak pergi sana dan pergi sini, dengan rela dan senang hati dia sedia berkhidmat jadi driver.

Sehingga sanggup jadi driver pergi mandi sungai dekat tempat Altantuya kena letup.

Di doa kau cepat sembuh