Wednesday, November 19, 2008

LAPTOP MELETUP

Assalamualaikum,


Kalau anda ada anak, dan anak anda meringit: ayah beli la ayah, ayah beli la ayah! Apa perasaan anda?
Bagi saya, kalau saya ada duit, memang saya terkilan sungguh kalau tidak diturutkan kehendak anak anak. Sebab semasa mereka kecil, apabila mereka dibelikan sesuatu, dan mereka gembira dengan pembelian tersebut, saya selalu berkata pada diri saya: I'm happy if you are happy.
Apabila sekarang mereka sedang memasuki alam pengajian di institusi pengajian tinggi, maka semakin tinggi pulalah harga barangan yang minta dibeli. Hampir semua hendakkan laptop. Akhirnya di rumah saya ada seperti di bawah bilangan laptop:
1. Ayah - 1 laptop
2. Emak- 1 laptop
3. Kak Long - (beli sendiri) 1 laptop
4. Kak Ngah - akan beli laptop
5. Kak Lang- 1 laptop, 1 desktop
6. Kak Teh - 1 laptop
7. Bang Chik - 1 laptop
8. Man - 1 desktop
9. Hussein - 1 laptop
10. Adik - menenggek orang punya laptop
11. Jordan -(kucing belaan): kalau dia boleh berkata kata, pun akan minta: miaow, nak laptop!
Cam tu lah halnya