Sunday, September 26, 2010

SIRI MULTIPLE ERROR.....4

Assalamualaikum,

Janurai 2010, Apabila isteri discharge daripada sebuah hospital swasta di sebuah negeri utara Semenanjung, dia dibekalkan dengan satu botol ubat batuk yang tidak habis dimakan semasa dalam hospital.
Ubat batuk ini sangat berkesan. Isteri saya batuk mungkin jangkitan daripada berada di Tanah Suci semasa mengerjakan haji. Bila makan ubat batuk ini, cepat sembuh.
Maka si isteri ini pun rekomen ke sana rekomen ke sini mengenai ubat batuk ini. Semua ahli keluarga yang batuk, maka ubat batuk hospital ini, baik belaka semuanya.
April 2010. Faris, cucu,batuk. Tetapi kerana ia baby, tidak diberi ubat batuk yang ini, cukup dengan ubat batuk dari padeatrician dia.
Oleh kerana si ROS, seorang pembantu rumah tenaga kerja Indon (TKI) menjaga si Faris, dia pun dijangkiti batuk juga.
Maka sang isteri pun rekomen kepada ROS. ROS kau makan ubat batuk ibuk ni.
Si ROS pun makan, tetapi sebab batuknya kuat, sehari makan belum sembuh lagi. Pada masa yang sama, pemeriksaan medical tahunan si ROS telah sampai masanya, walaupun ada 2 bulan lagi sebelum permitnya mati.
Jadi, seperti yang saya telah jadualkan, saya bawa dia untuk pergi medikal di Seremban. Dr. Chen Man Hin. Si ROS pula oleh kerana nak medikal, pagi tu sebelum pergi dia tonggang lagi ubat batuk tu.
Dua minggu selepas medikal tu, keluar keputusannya. Klinik Chan Man Hin telefon.
ROS gagal medikal.
Dalam urine ada dadah.
Morphine.