Tuesday, November 9, 2010

MELAKA BANJIR

Assalamualaikum,

Kau ingat lagi kan, Kota Tinggi, Segamat, Muar dan banyak tempat lagi ditenggelami banjir pada disember 2006 dan januari 2007. Orang Johor yang begitu menebal kerak UMNO mereka terpinga apabila sedar bahawa banjir tidak kenal parti. Sepatutnya banjir hentam Kelantan sahaja seperti biasa, kerana kelantan diperintah oleh parti pembangkang PAS yang hina. Mana boleh banjir tenggelamkan Johor, sedangkan Johor ni adalah negeri suci kerana tonggak UMNO.

Tetapi banjir tidak kenal parti.

Apabila berlaku banjir di Johor, UMNO dan BN yang tidak sangka banjir telah derhaka kepada mereka terkapai dan tidak tahu apa yang hendak dibuat. Maka turunlah petugas baju merah, iaitu unit amal PAS yang bertungkus lumus membantu setiap mangsa tanpa mengira parti dan aqidah politik. Hatta kagumlah orang Johor yang totok UMNO berkarat , tak sangka yang PAS ini rupanya orang baik. Tidak seperti yang dihajau dan ditohmah oleh media .

Bila Kedah kena banjir dua tiga hari lepas, UMNO dan BN pun melukah di air keruh. Mereka berlakon kononyna hantar bantuan, dan kononnya kerajaan negeri yang diperintah oleh parti hina PAS tidak memperdulikan rakyat. Kelihatan tersangat kartun bila seorang YB menaiki traktor mengharung banjir di Kedah sambil mengagihkan bantuan. Yang kau bawa tu YB beras dua tiga kampit. Rakyat bukan nak beras YB oiii, mereka nak duit. Kalau YB bagi 300.00 tak cukup YB.  Kalau betul YB perihatin, YB berilah setiap rakyat RM 3,000.00 seorang daripada poket YB sendiri. Barulah namanya YB berjiwa rakyat.

Kedah kena banjir kau pekenakan Ustaz Azizan ya, kau jaga!

Tidak lama lagi Melaka pula kena banjir!