Tuesday, March 29, 2011

110%.....1

Assalamualaikum,

Bagaimana hendak bangga jadi orang Melayu apabila orang Melayu  pada masa ini lebih ramai yang mempamirkan ciri ciri hodoh yang yang sering kita baca hikayat penglipur lara. Rupa rupanya apa yang diqisahkan oleh hikayat tersebut bukanlah sesuatu yang telah berlalu, tetapi ia subur dalam sanubari sebahagian orang Melayu. Terutamanya orang Melayu yang memegang tampuk kuasa dan telah menjadi kaya raya.

Mendedahkan aib orang adalah sesuatu yang dilarang dalam Islam, menuduh orang berzina adalah sesuatu yang keras laranganny dalam Islam, tetapi jelas itulah yang disukai oleh sebahagian daripada mereka yang berjuang atas tiket Melayu kononya, dan itulah yang tanamkan dalam minda orang Melayu, iaitu kalau pemimpin menuduh orang lain berzina, bagaimana pula populasi anak muda tidak teringin untuk berzina.
Dalam dunia orang melayu Malaysia yang sebahagiannya dipenuhi oleh katun bahlul, akan terhambur kata kata dan fitnah serta nista kesat yang mempercayai sesuatu 110% walaupun dia hanya dengar sesuatu perkhabaran itu dihujung telinga. Asas mempercayainya ialah yang difitnah itu amat dibenci.

Inilah mentaliti yang dijana dan dicetak untuk rakyat Malaysia, sehingga seluruh dunia memandang jijik dan keji terhadap malaysia kerana hodohnya sebahagian orang malaysia yang suka berkubang dalam tahik dan bangga pula dengan kubangan dan najisan yang mereka nyonyot tu.

Kalau anda lihat imej atau gambar atau wajah sebahagian pemimpin melayu yang meneraju pemerintahan pada hari ini, anda akan nampak pada muka mereka meleleh tahik cair yang mereka letakkan sendiri diatas kepala mereka.

Kalau kau lihat yang perempuan pula kau akan nampak lentingan ulat tahik mengumit dan meremut  keluar dari kepala, lubang hidung dan celah ketiak mereka.

Kerana mereka sendiri meletakkan diri mereka ke tempat yang sangat hina lagi dina yang dipenuhi oleh lenga