Wednesday, August 17, 2011

AKU SANGAT KHUATIR SEKIRANYA..... 1

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته




Dari Makkah ke Bait ul Maqdis di Palestine lebih kurang 1000 km. Sekarang ini pun kalau ada orang beritahu kau bahawa dia travel dari Makkah ke Bait ul Maqdis selepas waktu Isya' dan kembali ke Makkah pada hari yang sama sebelum waktu subuh, tentu aku akan renung orang itu dari hujung rambut ke hujung kaki dan mutar semula dari hujung kaki ke hujung rambut.

Kalau orang itu juga beritahu kau bahawa dari Bait ul Maqdis dia naik roket pergi bulan, lepas tu kembali semula ke dunia dalam beberapa jam sahaja tanpa pakai outfit astronaut dan tanpa space shuttle, aku percaya kompom kau akan label orang ini gila.

Sekiranya aku bersama dengan zaman Rasulullah s.a.w. semasa baginda memecahkan berita mengenai isra' dan mikraj dan abu lahab berlari datang kepada ku bertanya hamirdin, kau percaya ke Muhammad pergi Masjidil Aqsa, pastu dia naik ke langit, pastu turun, pastu balik ke Makkah suma dalam masa antara isya' ngan subuh', kau pecaya ke?

Mak hai, aku khuatir iman aku pada ketika itu goyah dan goyang. Ku khuatir tergelincir.

Berbeza dengan Abu Bakar, bila berita itu di bawa kepadanya, dia soal balas, siapa yang berkata? abu lahab jawab, Muhammad!

Kalau Muhammad yang berkata aku percaya dan aku yakin. Tegasnya tanpa kompromi.

Itulah sebabnya beliau Assiddiq