Monday, October 15, 2012

EKORNYA BERTAIK

سۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Orang mengatakan untuk berkecimpung dalam politik, kau tak perlu pandai, apatah lagi bijak. Kau perlu cuma perlu bahlol dan tipu dan tak tau malu. Lepas tu kau boleh berjaya dalam politik.

Tuan Guru Nilk Aziz telah berjaya mendapatkan respect dari segenap lapisan PAS untuk menentukan halatuju parti tersebut, sementara Anwar Ibrahim adalah gam yang melekatkan kesemua komponen PR. Yang paling digerun oleh biyen ialah undi Cina boleh pergi ke PAS, dan undi orang Melayu boleh pergi ke DAP. Kalau ini yang berlaku, mereka akan jadi seperti al an'am, yang disembelih di hari korban.


Oleh itu pertautan antara DAP dengan PAS mesti dipecahkan kalau biyen nak hidup dan tidak disembelih sebagai al an'am. Untuk memecahkan pertautan ini, baji mesti digunakan. Dan beberapa ekoq baji haprak yang hodoh telah pun dicipta dan muncul.

Baji haprak ni memang bersifat seperti baji, iaitu badan nya dihantam dulu, barulah ia berfungsi. Sekali ketuk, sekali lah dia berkokok. Biyen yang hantam baji, baji berkokok. Kokoknya pun sumbang. Ganti Nik Aziz dengan Haron Din. Tapi kokoknya sumbing dan sumbang resepi ampuh bahan lawak kerana

ekoq si baji berlendih dengan taik