Wednesday, January 7, 2009

YAHUDI ZIONIS KEJAM


Assalamualaikum,


Media arus perdana Amerika Syarikat menekankan dan sentiasa mengulangi alasan yahudi Israel bahawa the right to defend its citizens is not negotiable. Israel pula berkata what would a normal country do if they were threatened by rocket fire?

Perlu diingat Israel bukanlah a normal country. Ia adalah sebuah negera yang diasaskan kepada mencuri tanah orang Palestin dan menghalau warga Palestin ke tempat lain. Isreal adalah negara yang menduduki secara haram bumi Palestin, dan menukar nama kawasan tersebut menjadi Israel.

Kita tahu bahawa 75 % daripada penduduk Gaza adalah asalnya orang Palestin yang datuk nenek mereka dihalau oleh Yahudi semasa Zionis merampas tanah Palestin untuk membentuk negara Yahudi. Mereka dihalau dan terkumpul di Gaza kerana tidak ada tempat lain lagi untuk mereka pergi. Di Gaza mereka tinggal di Khemah pelarian.


Israel menggunakan taktik menjadikan penduduk Gaza yang sebenarnya mangsa, sebagai penjenayah, dan mempromosikan imej kononnya merekalah mangsa kepada roket Hamas. Mereka menyerang Gaza kononnya supaya rakyat mereka di selatan Israel boleh tidor atas katil, bukan tidak dalam bunker keselamatan kerana menyelamatkan diri daripada roket.

Sedangkan merekalah yang mencerut rakyat Gaza. Setelah mereka dipaksa berundur dari Gaza pada 2005, mereka mencerut Gaza dari segi politik dan ekonomi. Cerutan mereka adalah complete. Tiada suatu barangan pun dapat masuk atau keluar dari Gaza.


Apa yang orang Gaza terpaksa lakukan? Gali terowong. Pecahkan tembok yang memisahkan mereka dengan Mesir. Dan apabila setiap hari saudara mereka terus menerus dibunuh dan diburu oleh Israel, mereka terpaksa melancarkan roket tanda protes mereka terhadap cerutan Israel tersebut.


Merekalah yang teraniaya. Merekalah mangsa. Yahudi Zionis itulah penyembelih!