Sunday, June 7, 2009

UNITY GOVT:USAHA MEMBAWA PAS MASUK BN

Assalamualaikum,

Now you see it. Now you don't. Now you see it again. Begitulah keadaan unity government yang dicetuskan oleh idea presiden PAS dan disokong kuat oleh timbalan presiden PAS tetapi dicemuh oleh mursyidul 'am PAS.


Presiden dan timbalannya berkata kita tidak akan menutup pintu perbincangan dengan mana mana pihak. Kan kelihatannya seperti siuman kenyataan itu. Tetapi itu adalah satu smoke screen. Kalau UMNO/BN selalu gunakan smoke screen, PAS pun gunakan taktik yang sama.


Apabila UMNO berbincang dengan PAS, persepsi orang, bacaan orang dan tafsiran orang adalah tidak sama kalau PAS berbincang dengan persatuan penjual cincalok. Atau pun persatuan kompang. Apabila PAS berbincang dengan UMNO, ia adalah sesuatu yang membentuk hala uju negara. Ia pasti akan diterjemah PAS nak masuk BN semula.

Nafikan dengan seribu penafian, tetapi itulah tafsiran dan bacaan umum terhadap isu seperti ini. Dengan terlantiknya semula presiden PAS dan timbalannya, nyawa UMNO yang tinggal nyawa nyawa ikan dapat suntikan semula. UMNO dapat nafas baru. UMNO dapat nyawa baru.

Diperkuat lagi dengan perlekehan terkini timbalan presiden terhadap mursyidul am .