Sunday, October 21, 2012

KETAQ SELURUH BADAN

سۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Pheewing yang sebelah kiri himpit. Pringggg yang sebelah kanan mencelah.  Ponnn ponnn yang belakang memekak. Phew, peluh menetas didahi aku, meluruh ke leheq aku. Bila turun dari stadium Merdeka, dan masuk Jalan Maharalela ke hape namanya waktu orang keluar pejabat, itulah masa yang paling sesak di jalan tersebut.

Nyonya instructor tu berbuih mulutnya marah kan aku. Lu lepas kelas manyak apa hal? itu la sebab enjin mati lo. Jalan dua meter, enjin mati lagi. Lu tekan minyak manyak oo, ini maciam aa, moleh habis minyiak lo.

Itulah pertama kali aku memandu ditengah trafic jam di Kuala Lumpur sebelum ambil driving test 1978.

Hari tu anak aku ambil driving test. Fail.  Adik salah buat three-point turn. katanya.

Dua bulan dulu dia ambil test lesen motosikal. Fail juga.

asik fail je Dik