Saturday, September 6, 2008

MAT SEME'I TAK YAH MINTA MAAF LA!

Assalamualaikum,

Yang faham membaca politik pada masa kini ialah parti GERAKAN, sebab itulah diberitakan hari ini mereka memberi katadua untu mengkaji semula kedudukan mereka dalam BN. Apabila tersebar berita semalam mengatakan GERAKAN membuat sidang akhbar saya sangka mereka bersedia membuat pengumuman untuk menyertai PR semalam. Rupanya kita kena tunggu dulu.
Mengapakah saya katakan GERAKAN faham membaca suasana politik semasa? sebabnya ialah apa yang terbit daripada fiasco Ahmad Ismail ialah peralihan sokongan masyarakat non Melayu kepada DAP sekarang. Kalau sekiranya berlaku pilihanraya kecil di mana mana tempat di Semenanjung Malaysia hari ini, dan DAP bertanding melawan GERAKAN, maka saya percaya gambling pundit akan meletakkan odd yang tinggi kepada DAP. GERAKAN akan bungkus. MCA jangan cerita la.
Sebab itu, memang kena pada tempatnya kalau GERAKAN menyuarakan pendapat mereka untuk mengkaji semula penyertaan mereka dalam BN. Soal Ahmad Ismail minta maaf atau tidak bukan lagi menjadi sesuatu yang penting. The damage has been done. Mat Seme'i minta maaf ke, tidak minta maaf ke, GERAKAN memang terkancing gerakan mereka. Jadi tidak penting dia minta maaf, begitu juga tindak penting kalau dia tidak minta maaf.
Cuma Mat Seme'i dan 13 bahagian UMNO Pulau Pinang memang tinggi ego mereka. Kalau minta maaf, jatuhlah martabat mereka. Mereka bukan seperti najib. Sikit sikit minta maaf. Sikit sikit besumpah. mereka adalah anak jantan bersenjatakan keris.
Kalau dah dihunus, takkan nak sarung semula.