Tuesday, September 2, 2008

WALAU BAGAIMANA DIAWET, KALAU DAH HODOH TETAP HODOH

Assalamualaikum,

Khir Toyo mempertikaikan Khalid Ibrahim kononya, ketua kampung di Selangor dilantik dikalangan kroni dan ahli PAS dan PHR sahaja. Memanglah. Bila UMNO perintah Selangor atau mana mana negeri di Malaysia ni, apabila ada perlantikan yang berasaskan perkiraan politik, maka ahli UMNO dan kerabatnya yang dilantik. Jangan harap mereka yang dari parti lawan akan dilantik. Bukan sahaja ketua kampung, tetapi semua jawatan yang boleh dibolot, akan dibolot mereka.
Dengan wajah yang diawet, datuk seri ni cuba berlagak sebagai pejuang keadilan. Adakah orang Selangor lupa dengan perangai hodoh orang ini apabila merobohkan surau dan masjid juga termasuk kuil. Apakah sebab surau dan masjid dirobohkan? sebabnya ialah kerana ahli kariah surau dan masjid tersebut telah memilih ahli jawatan kuasa secara demokrasi terdiri daripada mereka yang sentiasa memakmurkan surau dan masjid, dan kebetulan pula sebilangan besar daripada mereka yang terpilih tertsebut dari PAS atau yang tak sehaluan dengan UMNO. Atas sebab ini, maka, apabila jawatan kuasa tersebut tidak boleh diturunkan, maka surau dan masjid tersebut diroboh atau dirampas secara diktator.
Apabila surau dan masjid telah diroboh dan dirampas, maka jawatan kuasa baru dibentuk secara tidak demokratik dan secara diktator.Tidak timbul pun pada masa itu hendak bercakap tentang keadilan. Dan sekarang cuba berkokok untuk menunjukkan kejagohan dalam perjuangan membela rakyat. Cuba tengok ekor tu, bergelumang tahi kan? Kokoknya cantik, maklumlah telah diawet, tapi ekornya hodoh bergelumang tahi.
Mereka yang telah dihina oleh tindakan meroboh surau dan merampas masjid telah sembahyang hajat terus menerus tanpa henti hingga ke hari ini. Jatuhnya orang yang terawet ini dari semayaman adalah permulaan bagi satu penghinaan. Akan sampai yang lain lagi.