Wednesday, December 21, 2011

MAY HE UNITE BOTH OF YOU IN GOODNESS

سۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Almaklumlah, aku sebagai orang yang sentiasa ketinggalan zaman dalam bidang nyanyi nyanyian dan kegilaan semasa dalam hal hiburan semasa, tidak tahu siapa tu maher zain. Lepas tu bila aku call staff aku, ringing tone nya menyanyi lagu tu, bila radio ikim yang aku dengar mainkan lagu, juga lagu tu.

Semua yang maher zain sebut tu aku tak berapa dapat nak tangkap, cuma yang aku dapat tangkap dengan sahih ialah kata kata bainakuma bermaksud antara kedua kamu. Aku tanya si Hajjah isteri ku, ini lagu pengantin ke? Dia pun blur macam aku juga.
Itu kira kira setahun lalu. Sekarang baru aku faham, lagu tu untuk pengantin baru




May Allah bless for you (your spouse) and bless you, and may He unite both of you in goodness.’

Dan sekarang doa ini membawa makna yang lebih kepada yang berkenaan