Tuesday, February 10, 2009

USTAZ AZIZAN WILL SHINE

Sah Arumugam letak jawatan Adun


Harakahdaily

Mon | Feb 09, 09 | 9:35:53 pm MYT





ALOR SETAR, 9 Feb (Hrkh) - Terkini jam 9.10 malam tadi, V arumugam telah meletakkan jawatan Adun Bukit Selambau setelah dimaklumkan meletakkan jawatan sebagai Exco Kedah petang tadi.


Cuba baca pula kutukan puak UMNO di bawah ini

Sah! ADUN Bukit Selambau letak jawatan Exco Kedah. Maka kosonglah satu kerusi Exco di negeri Jelapang Padi. V. Arumugam bekas yang juga Pengerusi Jawatankuasa Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna telah dinasihatkan oleh rakannya Ir. Zambry untuk meletakkan jawatan ekoran tekanan yang diterima akibat isu "anak luar nikah". Terdahulu, satu memorandum telah dihantar oleh sekumpulan 500 penduduk di Sg. Petani, Kedah, kepada Setiausaha Sulit DYMM Sultan Kedah. Dikatakan juga bahawa V.Arumugam selalu membawa wanita tersebut ke majlis-majlis rasmi kerajaan negeri dan Istana. Ini telah menimbulkan rasa tidak puas hati dikalangan rakyat Kedah khususnya. Maka, memorandum bantahan tersebut telah diserahkan ke bawah Duli Sultan.



Alahai! Apa nak jadi? Sebuah negeri yang kononnya ditadbir oleh barisan kepimpinan PAS, telah tersalah lantik seorang ADUN dari parti Bebas (kemudiannya menyertai PKR) yang terlibat dengan skandal seks terlarang? Malunya muka mana nak diletak, melainkan muka tembok! Apakan daya, demi menjaga hati kaum India, Ust. Azizan telah sanggup melantik seorang yang sebok mengusung wanita yang bukan isterinya ke sana ke mari, sedangkan isterinya yang sah berada di rumah bersama anak-anak. Malah, individu inilah yang diangkat oleh pengundi Bukit Selambau untuk menjadi pemimpin mereka. Dan kini terbongkar apabila dia meletak jawatan sebagai akur dengan tekanan yang diberikan rakyat yang hanya seramai 5oo orang! Sekurang-kurangnya dia "gentleman" dalam soal jawatannya? Apakah dia boleh dikira "gentlement" dengan menghina majlis-majlis rasmi kerajaan negeri Islam PAS Kedah dan majlis-majlis Istana dengan membawa perempuan simpanannya? Satu tamparan hebat yang harus diterima oleh pihak Kerajaan PAS Negeri Kedah!



Selain menghina pihak Istana dengan mengusung perempuan simpanannya itu ke hulu ke hilir, apakah dia tidak sedar bahawa dirinya itu seorang pemimpin yang sepatutnya memperlihatkan contoh yang baik kepada masyarakat? Kesalahan moral yang menjadi seteru kepada setiap insan bergelar wanita itu pasti tidak dapat diterima masyarakat. Namun, V. Arumugam hanya meletak jawatan Exconya? Apakah itu sudah cukup untuk membersihkan arang yang ada pada kerajaan PAS negeri Kedah, Dewan Undangan Negeri yang mulia dan seluruh penduduk DUN Bukit Selambau? Jika saya, saya akan malu, semalu-malunya!


Demikian dilaporkan wartawan Harakah Kedah Izwan Abdul Halim kepada Harakahdaily yang kini berada di sidang media Menteri Besar Kedah Dato' Seri Azizan Abdul Razak yang memaklumkan isu tersebut.

Beliau dipercayai melakukan demikian akibat tekanan dan tuduhan yang diterima oleh beliau dan keluarganya yang dikaitkan dengan skandal moral.- azm

http://dukeofumno.blogspot.com/2009/02/adun-bukit-selambau-letak-jawatan-exco.html