Wednesday, September 7, 2011

PAK GUARD SENSASI

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Sebenarnya bukan aku aku nak cerita pasal pak guard sensasi, tapi pak guard yang serasi. Serasi dengan jalan pemikiran aku. Korang pernah tengok pak guard jaga pondok kawalan. Kalau dia sorang sorang, apa yang dia buat? mengelamun? menyanyikan lagu yang terpaling hit pada masa itu? atau angan angan ghairah, atau angan angan mat jenin?

Tetapi aku terpesona dengan pak guard yang menjaga kaunter hotel tempat aku menginap semasa mengerjakan umrah bulan puasa baru ni:

 Pak guard di reception ni menghabiskan masanya baca Qur'an. Sesuatu yang sensasi sekiranya perkara ini berlaku di Malaysia

Pak guard ni, yang berkawal di luar Masjid Nabi di Medina, menghabiskan masanya dengan membaca doa doa yang pada pendapat aku lebih baik daripada berangan angan kosong.


Tidak lah jadi pak guard yang mengintai intai sesuatu yang sensasi