Thursday, April 28, 2011


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Wednesday, 27 April 2011 12:42

In defense of Ibrahim Ali and his good deeds for the human race

Written by  Iskandar Dzulkarnain, Malaysia Chronicle


Coming across this article sometime ago by Johan Brendon entitled Ibrahim Ali – a Man of Hate - left me totally speechless for hours, and it took all my strength to control my rage at such disparaging remarks, and to release this article in defence of our beloved idol Ibrahim Ali – the Chosen One.

Some may know in the past how lovingly I spoke of the Chosen One, the one true saviour of the Malays. So once again, I have decided not to spew the same virulent temper as the author, and to keep this piece short and concise.
Let us start with some of what he wrote:
“Alas it is a fact of life that every now and then we get to hear hysterical ranting from some loud mouth extremists but this uncouth man by the name of Ibrahim Ali (President of Perkasa), is beginning to get on my tits, pardon my vernacular.”
How vulgar can you be to speak of the Chosen One the saviour of the Malays in such tones? And pardon your vernacular, what has Ibrahim Ali – got to do with your tits?                                                                                                                            

“This man is hateful, racist, vile and most of all, mentally subnormal. I know it is ill-mannered or unprofessional to get so personal in one’s criticism of a fellow human being but his absurd utterances have become insufferable”
This man you speak of happens to be the Chosen One, the saviour of the Malays. He is the Enlightened One, emerging from The Sands of Gold ( Pasir Mas) This man of Superior Intellect, Larger than Life itself. A natural Leader who commands the respect of World Governments, and whose contacts ranges from past Prime Ministers to the present Leadership who will bow at his every whim and fancy.
He is also the supreme leader of over 100 Non Governmental Organizations that can tip the scales of our present leadership. He has been in the cover of every major newspaper and magazine, and he commands more headline news than Obama and Michael Jackson combined. He is a Man that demands our utmost respect, which he so rightly deserves.
“So let me begin with the mother of all insults. Ibrahim Ali is truly as stupid as he looks and it is hard to differentiate between his fat stunted face and a boiled fat potato. And yes, it does feel good to get that off my chest! “
You of all people have not seen him in the flesh as I have, and I tell you he is quite the opposite. Tom Cruise will pale in comparison to his youthful boyish looks, and watching him from the side, his shadow is more like Sean Connery of James Bond. Women actually swoon and faint when he smiles at them. I watched him in the last Perkasa convention, as he waddled, with his feet half dragging the carpeted floor up to the podium, as the crowd gave him a standing ovation, standing next to Dr M.
Everyone, was spell bound by the way he carried himself, and when he spoke, there was a deafening silence, amidst a snore or two, as he wowed the crowd with his spellbinding voice that sounded like a deep croak and a tenor. And when he waved the Keris like a magic wand, the crowd went berserk and roared with approval that nearly brought the house down. Such is the awe, the magic and the power of the Chosen One, who can move mountains out of molehills.
“His silly and stupid remarks are not the problem per se; if he chooses to make a fool of himself, then it is his prerogative. My concern is that the racist propaganda that he obsessively espouses about Malay supremacy creates a heighten sense of chauvinistic and jingoistic pride amongst those gullible and illiterate Malays. Needless to say, in a country like Malaysia where the inhabitants are multi-cultural, multi-ethnic or multi-racial, it is like throwing petrol into a burning pyre. And where is the ISA when it is needed?”
“So, not only is it foolish of him to come up with such garbage, he seems to take pleasure in teasing and insulting the non-Malays with his divisive, racist and inflammatory diatribe. It just goes to show this so-called Muslim has no humanity, conscience and decency – thus he deserves every insult he gets. All that matters to him is Malay supremacy and power - come what may and at any price. What is so ‘superior’ about a race which cannot compete on equal terms? It seems paradoxical to be ‘supreme’ and yet ‘inferior’. More importantly, does he not realise that if the Malaysian economy collapses as a result of Malay supremacy (amid corruption, cronyism, incompetence etc) rather than meritocracy, the poorest of the poor Malays will be the first ones to suffer. The Malay elites with their ill gotten gains will head straight to their luxury homes overseas”
It is very unethical to speak of the Malay Race in such a manner, as 50 per cent of the Malays supported the opposition in the last General Election. The Opposition would have won hands down if not for the Chinese, Indians and the Bumiputras that continued supporting BN. Can you still say that we Malays are gullible and illiterate?
And what is so wrong of Him to espouse Malay Supremacy? Malay Supremacy has been around for 50years already, and no one seemed to complain. I still don’t feel any more supreme when I am with my Non Malay friends either. If anyone does get a kick from feeling supreme, I think he’s entitled to his kick.
Is this not what the author is doing now, insulting and condemning the Malay race, belittling us? The government has been doing that all this while, and got away with it, and now he jumps into the same bandwagon and say the same thing. Please get this into your Head once and for all, that all the so-called goodies for the Malays all this while is just sweeteners, while they plunder the nation.
They keep on pitting the races against each other, so they can divide and rule. UMNO is not the only culprit, but conniving MCA and MIC is also at fault. It is never about Race and Religion. It is all about the money.
The Malays have long learnt to stand on their own two feet. They have long given up on the government to protect and nurture them. And those that laid their hopes on the government, has long ago died of starvation. Today only a certain small percentage of the elite class, that still thinks there is Santa Claus. But as long as BN rules there will always be Santa Claus.
So do not be sore with the Malays. It is not our fault. And if you have nothing nice to talk about us, just keep your thoughts to yourself. This ‘malaise’ about ‘Malay Crutches’ is such a big conspiracy that even a man with your intellect fell for it. And the way they interpret religion to control the masses, is just plain disappointing. So let’s stop talking about corruption or cronyism. The average Malays knows corruption is sinful – full stop.
“The May 13 (1969) riot is not something we should be proud of especially when so many innocent people were killed because of racialism. And yet, Ibrahim Ali wants to have a museum to ‘commemorate’ the bloody riot so as to “educate the young”. The logic of this moron is beyond comprehension.
Perhaps, I have underestimated his intellect. My apologies, I will immediately retract the word ‘intellect’ because it would be an insult to those who posses it - ‘craftiness’ is more appropriate.”

The Chosen One not only has supreme intellect, but he also possesses Insight, Foresight and Hindsight. He can foresee the future of this country. He can shape the History of this country. He can bring the Malays out of their misery, which our present Leaders can’t!!
He can talk all he wants, and no one in this country will dare to rebut his wise words of wisdom. With his gross rhetoric and radical remarks, he will singlehandedly disgust every Non Malay and discourage them to vote for the BN leadership. And with the entire Non Malay vote going to the Opposition, not even 2 million postal votes will save BN this time. Such is the Wisdom and Power of the Chosen One-the saviour of the Malays, and the saviour of this country.
It is still not to late to repent, and ask the Chosen One for his forgiveness. Just take a membership form to join Perkasa. The end is near, and the 13th General Election is around the corner. Let’s sock it to them!

So ….”All hail the Chosen One”

Wednesday, April 27, 2011


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Sacremento, California . 1977.  Alamak, subuh dah terlepas la. Dia bangkit berwudhu dan solat. AKu dan kawan, Ahmad mau tak mau ikut solat dibelakang.

 Lepas tu ia baca qur'an. Mak oi, kata hati aku. travel macam ni punya jauh pun dia bawa qur'an dan baca daa.

Aku dengan ahmad macam biasa la, bedebum tido lepas subuh.

Setelah dua tiga hari berconference, dan setelah dua tiga hari berkongsi bilik, sampai masa untuk berpisah.

Kau bagi aku sesuatu sebagai kenang kenangan. Kau ambik ni la, katanya.

1998, aku pandang pemberian tu, menitis air mata ku. Hari PRU 1999 aku pakai dia. Menang pulak tu.

Masa nak berpisah di sacremento, aku ucap

tq nuar


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Haram baca Utusan Malaysia, tegas Dr Haron Din

April 27, 2011
Mana-mana media yang menghalalkan amalan fitnah, cubaan mengaibkan orang lain, menggalakkan berlakunya perpecahan umat Islam dan perpaduan kaum adalah haram untuk dibeli dan dibaca.
KUALA LUMPUR: Umat Islam di negara ini disaran tidak membeli dan membaca Akhbar Utusan Malaysia kerana media tersebut boleh dikategori sebagai “haram” dari sudut Islam, tegas ulama terkemuka tanahair, Profesor Datuk Dr Haron Din Al Hafiz.
Menurutnya, mana-mana media yang menghalalkan amalan fitnah, cubaan mengaibkan orang lain, menggalakkan berlakunya perpecahan umat Islam dan perpaduan kaum adalah haram untuk dibeli dan dibaca.
“Islam adalah agama penyatuan, agama perpaduan, agama yang saling hormat menghormati dan agama yang memberi rahmat kepada sekelian alam.
“Islam menegah amalan menyebarkan berita yang tidak baik seperti mengaibkan orang lain. Hukum Syarak menegah segala amalan yang dibawa oleh mulut atau pun media seperti ini,” jelas beliau.
Kenyataan Haron Din itu disiar dalam akhbar rasmi Parti Keadilan Rakyat, Suara Keadilan yang boleh diperolehi di pasaran mulai hari ini.
Menurut Dr Haron, Al-Quran juga menyatakan “Maka sesungguhnya orang-orang yang suka menyebarkan berita-berita yang keji (menjatuhkan maruah seseorang), maka bagi mereka itu azab siksa di dunia dan di akhirat.
Menurutnya lagi, berdasarkan hukum Fekah yang di sebut dalam kitab Fekah, Manhaji Abidin menyatakan, haram ke atas orang Islam menyebarkan berita keji ke atas orang Islam, tidak kira sama ada peritiwa itu benar atau sebaliknya.
“Kalau berita itu palsu ia adalah suatu fitnah jahat yang mengundang bala Allah yang segera. Kalaulah ia benar maka ia membuka ruang fitnah yang mengundang pelbagai keburukan, sedangkan sepatutnya ia menutup perkara tersebut.” jelas beliau.


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Gempaq satu kantor ada orang terjumpa usus di luar kantor tempat aku bekerja.

Mula la si hotak dicetak oleh media menggosip ada orang buang bayi, maklumlah bau busuk lubang hidung pecah jadi tiga

sekuriti dipanggil lantas siasat

Ah, orang buat umpan kerengge sebab tentera kerengge serang kantor kami nih

dua tau tiga bula dulu cerita ni

guna usus ayam


Tuesday, April 26, 2011


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

 Meskipun Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan begitu yakin bahawa masyarakat Cina akan beralih menyokong BN pada pilihan raya umum akan datang, namun Gerakan Pulau Pinang tidak bersependapat.

Sebaliknya Ahmad diberitahu jalan tunggal mendapatkan sokongan bukan Melayu, tidak kira daripada masyarakat Cina atau kumpulan minoriti yang lain adalah dengan melayan mereka dengan cara hormat.

NONEMenurut ketua biro undang-undang dan hak asasi manusia Gerakan Pulau Pinang Baljit Singh, masyarakat Cina tidak akan kembali ke BN hanya kerana kerajaan membekalkan mereka dengan 'kemudahan kelas pertama'.

"Henti labelkan kami sebagai pendatang, kaki botol, mata sepet, pelacur, tidak tahu berterima kasih dan pelbagai label yang lain.,” katanya,

"Apa yang kami perlukan adalah pemimpin yang rendah diri dan bukannya pemimpin bongkak.”

Dalam laporan Bernama semalam, Ahmad berkata Umno yakin masyarakat Cina di seluruh negara terutama di Pulau Pinang akan kembali menyokong BN dan terus mengukuhkan kedudukan parti itu sebagai parti pemerintah di Malaysia.

Katanya, walaupun sokongan daripada masyarakat Cina ketika ini dilihat merosot, beliau yakin perkara itu tidak akan berpanjangan.

"Saya percaya orang Cina adalah kumpulan masyarakat yang menghargai apa yang telah dibuat oleh kerajaan dan mereka juga antara yang menerima kemudahan kelas pertama kerana tinggal di bandar,” katanya.

Baljit juga berkata kerajaan mesti serius menangani gejala rasuah dan kronisme jika ingin mendapatkan sokongan bukan Melayu semula.

"Lakukannya dalam semangat 1Malaysia sebenar... ia tidak harus semata-mata retorik atau kata-kata manis. Dalam hal rasuah, tangkap ikan yang besar dan bukan yang kecil sahaja.”


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Adun BN mencarut dalam sidang Dun Negeri Sembilan

Kekecohan itu berlaku gara-gara tindakan Adun BN-Sungai Lui Datuk Zainal Abidin Ahmad mengeluarkan perkataan "p*****".
SEREMBAN: Sidang Dewan Undangan Negeri (Dun) Negeri Sembilan ke 12 hari ini menjadi kecoh dan berlaku insiden bertikam lidah apabila seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) dari Barisan Nasional (BN) mencarut.
Kekecohan itu gara-gara tindakan Adun BN-Sungai Lui Datuk Zainal Abidin Ahmad mengeluarkan perkataan “p*****” ketika sesi perbahasan titah Yang Dipertuan Besar Negeri Sembilan awal pagi tadi.
Semuanya bermula apabila Teo Kok Seong (DAP-Bahau) berkata kerajaan Pakatan Rakyat menang di beberapa negeri seperti Selangor, Kedah, Pulau Pinang dan Kelantan namun hanya di Perak ia dirampas oleh “lanun-lanun”.
Komen Teo kemudian mendapat reaksi berbeza daripada Zainal Abidin yang bangun dan mengeluarkan perkataan mencarut dan menghina itu. Gara-gara tindakan Zainal Abidin itu, sidang Dun mula kecoh selama tujuh minit.
Wakil rakyat Pakatan M Ravi (PKR-Port Dickson) membantah perkataan mencarut itu dan mahu ia ditarik balik memandangkan tindakan tersebut memberi penghinaan kepada kaum India.
Ini diikuti Cha Kee Chin (DAP-Bukit Kepayang) yang mahu Speaker Dewan Datuk Razak Mansor mengeluarkan arahan agar Zainal Abidin diperintah keluar dewan.
Menurut Cha, tindakan Zainal Abidin itu bukan kali pertama kerana beliau pernah mengeluarkan kata-kata kesat pada sidang Dun yang lalu.
Namun Razak berkata beliau tidak mendengar perkataan itu dikeluarkan oleh Zainal Abidin manakala Datuk Yunus Rahmat (BN- Klawang) kemudian mendakwa Teo adalah punca kekecohan itu berlaku.
Teo membalas bahawa dalam kamus Dewan Bahasa dan Pustaka lanun membawa maksud “merampas”.


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

 Sepertimana yang kita ketahui bahawa orang Melayu adalah santun. Sopan dan memuliakan kawan serta tetamu. Tetapi terdapat juga segelintir orang Melayu ini yang pendengki, pemfitnah serta tersangatlah hasad. Cerita golongan yang segelintir ini boleh dibaca dalam cerita cerita penglipur lara dan hikayat hikayat melayu lama.

Bila ada gagasan yang mengajak orang Melayu kepada 1Melayu dan 1 Bumi, ini adalah cetusan hasad daripada yang segelintir tadi. Mengapa tidak, gagasan ini dicetuskan oleh 1 orang sahaja, tetapi dengan menggunakan 1 kenderaan media yang sepatutnya menyatukan rakyat menjadi 1 warga, menyeru agar sebahagian rakyat berpuak kepada gagasan kemusnahan, iaitu 1 polarisasi mengikut serakah agenda politik merbahaya mereka.

Tidakkah mereka faham apabila Malaya dan kemudian Malaysia mencapai kemerdekaan, ada 1perkara yang 1 melayu sudah surrender kan. Mereka sudah surrender kan 1 melayu kepada 1 kewarganegaraan. Siapa yang layak pada masa merdeka tersebut, tidak kira 1 Melayu. 1 Cina, 1 India, 1 Sikh, 1 Iban, 1 Kadazan dan sebagainya, semuanya menjadi 1 warganegara.

Apabila mereka telah jadi 1 warganegara, maka adalah bertentangan dengan perlembagaan untuk menghasut sebahagian rakyat kepada 1 melayu sahaja. Ini amat jahat namanya, dan sangat bertepatan dengan sifat jahat lagi hodoh lagi keji lagi hina yang terdapat pada segelintir orang melayu yang dinyatakan dalam hikayat yang lama lama.

Apabila perdana menteri menyeru kepada 1 Malaysia, bagaimana boleh timbalannya pula menyeru kepada 1 Melayu. Ini jelas nampak sang timbalan dah tak sabor nak tokak kepala boss.

Majoriti orang melayu selesa dengan sifat mereka yang santun, dan akan terus bersifat santun.

Hanya segelintir melayu yang meroyan dengan segala sifat hodoh yang dipacu oleh media meloya yang kurang hajau

Monday, April 25, 2011



Semua orang setuju PRU 13 sudah dekat. PRN Sarawak sudah selesai, tetapi BN menang dalam kalah. Business circle menjangka PRU 13 hujung tahun. Kalok gitu lepas cuti sekolah sekitar mingga ke 3 November.

Kau lihat lagi petunjuk petunjuk lain. Pertama lihat kadar tukaran ringgit ke USD. bila dah cecah 2.9x, tu tanda dah dekat le PRU tu.

Juga kau lihat prestasi KLSE, kalau dah cantik dengan solekan, maka dah dokek la PRU tu.

Kemudian petanda paling besor, mengikut ilmu almarhum Ustaz Fadzil Nor, kalok ada yang  buat umrah, itu petanda  paling besaq.

Kau tengok bila makcik flom gi umrah, tu tanda PRU akan berlaku.