Wednesday, May 27, 2009

RONGGENG PENANTI

Assalamualaikum,



Dalam kegabrahan momentum pilihanraya kecil Penanti, saya merasakan ada pihak yang bercakap bohong. Aminah yang telah mengisytiharkan dirinya sebagai calon telah membuka beberapa lembaran kontroversi yang mengerutkan dahi.

Tuduhan yang dilemparkan sememangnya satu permainan politik, tetapi saya lebih terhayun kepada suatu telahan iaitu ada sesuatu pihak yang telah bercakap bohong. Apa yang dikatakan oleh Aminah berlainan pula dengan apa yang diterangkan oleh dua orang PKR yang diberitakan datang bertemu dengan calon tersebut.

Walaupun sepatutnya saya menaruh zan bahawa orang Islam itu punya adab dah syahsiah serta tunduk kepada syariat, tetapi naluri saya mengatakan yang berlawanan.

Naluri saya mengatakan dua orang PKR yang bukan Islam, yang bertemu dengan Aminah berkata benar.

Kan ke tonggang terbalik tu!