Tuesday, September 14, 2010

MENGAJAU UMNO SEDAUKAN DIRI

Assalamualaikum,

Membaca ulasan utusan loya tentang pandangan mereka mengapa pula umno mesti menjauhkan diri dari PERKASA jelas menunjukkan pemikiran mereka yang berkarat dengan umno ni memang tidak boleh diubah lagi.

Perkara pertama yang perlu mereka ini faham ialah pemikiran rakyat Malaysia telah dan sedang melalui satu anjakan paradigm. Mereka tidak lagi melihat umno itulah kerajaan, dan taat setia tanpa soal jawab hanya sanya untuk umno dan umno sahaja.

Selama ini apabila setiap kali pilihan raya umno menang. Pilihan raya menang, umno terasa mereka itulah kuasa. Apa yang mereka sebut dan apa yang mereka kata menjadi undang undang tertinggi di negara ini. Sebab itu apabila perlembagaan Malaysia mereka pinda untuk kesekian kalinya, terutama bahagian yang mana apa yang diputuskan oleh parliman menjadi undang undang tanpa perlu kepada restu Agong setelah sekian tempoh masa berlalu, maka perdana menteri Malaysia secara otomatis menjadi elected dictator, setaraf dengan Hitler dan Lee Kuan Yew.

Dengan itu umno telah terbiasa dan tegal dengan cara pemerintahan diktator. Hanya mereka tidak nampak gajah yang di depan mata mereka. Artikel utusan loya itu mengatakan mengapa hanya selepas PRU 12, apabila mereka bercakap tentang melayu, mereka dilabel racist? Jawabnya ialah sebelum PRU 12, kamu dengan sombong serta tinggi hidung lagi mendabik dada mengatakan kami ada 2/3 majoriti. Apa yang kami cakap jadi undang undang. Suara rakyat kamu tekan dan tenggelamkan sehingga rakyat tidak punya saluran untuk menyatakan pandangan.

Semua pandangan rakyat yang tidak senada dengan kamu, kamu delete.

Tetapi sekarang rakyat telah ada ruang untuk menyatakan pandangan. Pandangan kamu dulu, kini dan selamanya sememangnya racist. Cuma kamu yang tidak mahu mengakuinya kerana kesombongan kamu apabila kamu ada tongkat sakti bernama 2/3.

Jadi apa yang digongkan oleh PERKASA adalah membangkitkan permusuhan yang tidak perlu ditimbulkan. Tidak ada rakyat Malaysia yang hendak membuat perubahan atau menganggu atau membuang 153 itu. Tidak ada rakyat Malaysia secara bebal dan tergesa gesa berusaha agar perlembagaan Malaysia yang ada pada hari ini ditukar segera.

Yang kamu lakukan ialah kamu telah merobek dan merogol perlembagaan Malaysia lebih 40 kali dalam masa 50 tahun ini. Satu perkara bebal yang kamu lakukan ialah adakah patut hanya kerana ingin melanjutkan tempoh kontrak seorang kroni kamu, sanggup kamu pinda perlembagaan Malaysia?

Siapa yang mengkhianati perlembagaan Malaysia?

Rakyat Malaysia ingin hidup dalam harmoni. Bukan dalam huru hara ciptaan kamu