Friday, October 1, 2010

SIRI MULTIPLE ERROR.....5

Assalamualaikum,

Poning kepala aku memikirkan medical si ROS gagal. Pergi hubungi FOMEMA di Seremban. Aku buat urusan fomema di Seremban sebab orang tidak ramai berurusan di situ dan ada doktor panel yang menyediakan khidmat x-ray. Dulu berurusan di Pusat Bandar Damansara. Serik aku.
Fomema Seramban suruh aku buat rayuan. Tetapi katanya, hanya doktor sahaja yang boleh buat rayuan. Doktor sudah buat error, patient tak sihat dibenarnya buat medical. Yang aku si majikan ini pun buat error, pekerja tidak sihat pun suruh buat medical.
Pergilah aku dudup dadap merafak ke Dr. Chen Man Hin. Dia kata dia akan buat rayuan.
Beberapa hari dia suruh si ROS datang sebab nak ambil urin test dia lagi. Aku bawa si Ros buat urin test. Bayau lagi.
Kau orang tau tak si Ros ni janda muda. Baru 24 tahun. Sama baya dengan anak perempuan aku yang paling junior.
Oleh kerana tidak ada news lepas tu, aku merafak lagi ke Fomema Seremban. Kali ini jumpa orang lain pula. Orang ini kata hal drug tidak boleh rayu. Lagilah buat hati aku susah.
Aku telefon pula Fomema Pusat di Pusat Bandar Damansara, bercakap dengan seorang namanya Aminah. Dia dengan gah dan sombong tak tentu fasal kata MOH (ministry of health) telah buat pekeliling perkara yang berkaitan dengan drug dan pregnancy tidak boleh rayu.
Aku tidak puas hati, pergi lagi dudup dadap ke Pusat Bandar Damansara, jumpa dengan si Aminah ini, dia cakap, kan saya dah kata, hal drug dan pregnancy MOH arah tidak boleh rayu.
Aku rayu macam mana pun dia tak layan.
Teringat pula seorang kawan bekas driver bas U Malaya. Menantu dia timbalan menteri kesihatan (kabinet yang lepas, kabinet sekarang aku tidak pasti jawatan si menantu ini). Dudup dadap aku merafak tempat driver bas U Malaya lepak, akhirnya dapat nombor hp kawan ini.
Syeikh, kataku masa telefon kawan ni, minta jasa baik guna anta punya kabel, ....ceritanya macam ni........ boleh tolong?
Habuk pun tarak.
.......akan sambung..... kalu ada foto si Ros nanti aku upload