Monday, January 31, 2011

ILMU PENYERI MUKA

Assalamualaikum, 

Ini adalah ilmu penyeri muka. Bagi anak anak muda kalau nak serikan muka cuba lah. Bagi tok tok yang bangat tua, nak awet muda cubo la.

Ilmu ini diperturunkan kepada aku oleh almarhumah nenek aku namanya Tonti. Orang kata, kalau ilmu tu diturunkan oleh perempuan kepada lelaki bagus menjadinya.

Sekiranya anda ambil ilmu ini, dengan membaca blog ini aku ijazahkan ilmu ini.

Aku belajau dengan Utz. Haron Din, dia kata kalau ilmu yang gunakan bahasa melayu atau/dan bukan Qur'an atau hadis, lihat dulu jangan dia ada unsur syirik dan melanggar syariat. Aku teliti bacaannya boleh digunakan.

Apa yang kau perlu ialah sarang labah labah yang ada embun, biasanya didapati di tempat berumput seperti dalam gambar di atas.

Ambil sarang labah labah tersebut dengan memasukkan telapak tangan di bawahnya dan apabila sudah dapat, usap dengan kedua dua telapak tangan. Lepas tu baca ini:

Ular tedung pangkal tiang
Angkat mari tiga tiga
Embun turun pengarak nak siang
Seri naik ke muka aku 
Cahaya melimpah ke tubah aku
Cahaya Allah Cahaya Muhammad
Cahaya Baginda Rasullullah
Berkat aku memakai doa
La ila haillallah

Lepas itu usapkan sarang labah labah yang telah di usap usap di telapak tangan tadi, ke muka kau.
Kalau sekiranya ia menjadi, kau aku rasa meruap meruap di muka.

(Meruap tu sebab miang rumput ke, sebab ilmu manjadi aku pun tak tau)

Peringatan: Pada bacaan:      Cahaya melimpah ke tubah aku

perkataannya ialah tubah, bukan tubuh. Jangan ditukar!

Lakukan sebanyak yang mungkin

Selamat mencuba