Friday, August 19, 2011

AKU SANGAT KHUATIR SEKIRANYA..... 2

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Dalam perang Tabuk cuaca diberitakan pada masa itu sangat panas. Buah buah kurma sedang masak untuk dipetik. Diberitakan panas semasa tentera Islam dalam perjalanan itu boleh memutuskan leher mereka. Serta mereka kekurangan air, sehingga ada yang menyembelih untuk untuk diambil kantung air dari dalam perut unta untuk diperah agar dapat diminum airnya. Juga khianat daripada para munafiqun yang menabur fitnah agar tentera Islam tidak mematuhi perintah Rasullullah s.a.w.


Aku sangat risau sekiranya aku berada di Madina pada masa keluar perintah itu dan Rasullah bersabda memerintahkan kepada aku suruh ikut sama. Aku khuatir kalau kalau jawapan aku ialah, panaslah ya Rasullullah, kurma hamba sedang nak dipetik ni........

Aku berdoa aku bukan daripada kumpulan yang menghamburkan jawapan sedemikian