Tuesday, December 23, 2008

NOBISHA PERCAYA IBRAHIM ALI: APT

Assalamualaikum,


Sehari dua hari lepas Nobisha kata Ibrahim Ali ramal UMNO menang PRK 036 KT dengan majoriti kurang 1k. Nobisah percaya. Saya kata, itu adalah apt bagi keduanya.


Ibrahim Ali tidak pun pergi KT. Nobisha pun tak pergi KT.Tapi mereka buat tekaan.

Saya hubungi ground truthing agen saya untuk mendapatkan maklumat yang terkini di Kuala Terenganu dan menilai pendapat Ibrahim Ali ni.


Beliau melaporkan: Senator Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh tidak merupakan calon yang disukai oleh pengundi Kuala Terengganu, kalau di banding dengan almarhum. Saya tanya kenapa?


Sebabnya ialah almarhum semasa diangkat menjadi calon tahun 2004 dipersepsi sebagai calon bersih dan tidak tercemar dengan dengan pekung politik. Dan persepsi tersebut kekal hingga 2008.



Calon yang dikemukakan sekarang oleh UMNO telah sedia ada pekung politik pada dirinya. Itulah persepsi pengundi pada beliau hari ini. Pengundi UMNo pun tidak suka, atas pagar pun tidak suka, pengundi PAS memanglah tak suka.


Agen melaporkan lagi: pengundi sedang tunggu siapakah calon PAS. Kalau sekiranya calon yang dikemukakan oleh PAS dipersepsikan boleh diterima oleh majoriti pengundi KT, PAS boleh menang besar.


Agen melaporkan lagi: Rumah rumah rumah sedang disewa secara bayar sebulan penuh oleh gerombolan BN. Satu rumah 3 bilik disewa RM8,000.00. Projek projek segera telah pun turun dari langit dan sedang rancak dijalankan.


Untuk bacaan pada hari ini, BN belum boleh dakwa akan menang!


[apt
tu maknanya:kenalah pada tempatnya]