Wednesday, November 24, 2010

SIRI MULTIPLE ERROR.....11 (PENANGAN NGV)

Assalamualaikum,

Maka aku pun setuju untuk pasang NGV pada kereta Vitara tu. Bila dah tunggu satu hari, malam tu operator ngv tu sms: tried to reach u. pls call me.yr car is ready.krisha

Wah aku pun rasa seronok, sebab kereta dah siap. Esoknya aku pun dudup dadap pergi ke kedai ngv tu untuk ambil kereta. Bila aku sampai, kedai tu masih tutup lagi. Pukul 9:00 barulah perempuan kerani dia terhegeh hegeh sampai dan buka sebahagian pintu kedai. Dia kata kenapa tak call dulu sebelum datang? Aku jawab aku call kau tak jawab. kau tidur lagi ye? Dia songeh.

Mana kereta aku? Dia tak boleh jawab. Dia call seseorang, lepas tu dia jawab ada satu wiring belum siap lah. Lu pigi minum dulu la, lepas tu call. Aku pun pergi minum. Lama kemudian aku call, tak ada yang jawab. Setelah penat call baru ada orang jawab. Dia kata ada sedikit problem. Kereta tak boleh start. Do you immobilizer installed? Aku kata no!

Kemudian nampak dia panggil mekanik india bikin kereta tu. Tak boleh. Mekanik nigeria. tak jadi juga. Habis kereta aku kena barai. Aku terus ambil kereta dia yang dia beri pinjam dan bawa balik. 3 hari kemudian, dia call dia kata kereta tu dia tak boleh bikin. Come here and tow your car out dia kata.

Aku datang. Kereta aku jadi tak tentu arah. Dia kata dia tak boleh buat apa. enjin tak boleh start. Dia suruh aku bawa ke mana mana workshop. Sebelum bawa ke workshop lain, duit pasang ngv dia minta dulu. kalau tidak kunci kereta aku dia tak beri. Oleh kerana tidak mau bergaduh. Aku bayar RM 3700.00

Lepas tu cari kereta tow. Tarik kereta tu ke satu workshop lain. NGV aku kena bayar. Kos tow kena bayar. Repair kereta kena bayar. Tapi NGV tidak boleh guna.