Wednesday, September 21, 2011

HAMIRDIN JUMPA AYATULLAH

سۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Semasa berada di dalam Masjidil Haram Ramadhan lepas, dan semasa menunggu solat didirikan, aku memandang mandang kepada marble yang menjadi jubin kepada sebahagian daripada dinding masjid tersebut. Tempatnya ialah laluan sai'e tingkat 2. Marble tersebut adalah jenis berwarna ungu yang cantik.

Adalah biasa marble yang terjadi daripada himpunan mineral akan punyai jalaran mineral bersamanya, dan jalaran ini terjadi memasa waktu pembentukan marble tersebut dimana mineral lain yang panas menyelinap masuk dicelah celah mineral marble tersebut.

Seperti yang telah banyak kali ditemui, jalaran mineral ini mematuhi perintah Allah, dan ia terbentuk mengikut apa yang diperintahkan oleh Allah. Kesemua jalaran ini menunjukkan ayat ayat Qur'an atau kalimah kalimah yang mengagungkan Allah. Cuma khatnya tidak terbiasa dengan manusia, dan kadang kadang manusia itu jahil dengan apa yang ditunjukkan oleh khat tersebut.

Pada bacaan aku, yang tertulis di sini ialah habibullah.

Aku rasa gambar yang ini mudah sikit untuk diagak apa yang tertera. Habibullah

Pada penilaian aku yang ini mengukir perkataan Allah


Pada penglihatan aku yang ini menunjukkan perkataan Salaamun. Mungkin untuk menunjukkan kata kata yang diucapkan kepada ahli syurga: Salamun 'Alaikum


Pada penilaian aku yang ini memaparkan perkataan Muhammad

Jadi tanda tanda kebesaran Allah, atau ayat ayat Allah , atau Ayatullah, ada di mana mana.


Manusia sahaja yang tidak mengenali, atau tidak ambil pusing  mengenainya