Wednesday, May 30, 2012

BAPA RAJA MARAH

سۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Saya tidak dapat hadhir resepsi di Terengganu tu, sebab ada hal yang tidak dapat dielakkan, yang mana pada tarikh berkenaan saya telah lama dijadual perlu berada di tempat lain.

Tetapi, rombongan tuan yang akan ke Shah Alam saya akan sertai, menandakan saya dan isteri prihatin dengan majlis tersebut walaupun hanya sebagai memenuhi rombongan tuan.


Nampaknya dia terima alasan aku.

Tapi tiga empat tahun selepas peristiwa di atas, dia memarahi aku semula: kenapa tidak hadhir resepsinya di Terengganu?

Minggu lepas dia buat resepsi lagi. Kali ini, oleh kerana tiada yang menghalang, maka aku dan isteri penuhi undangan tersebut.

Dudup dadap aku laki  bini ke Kuala Terengganu.

Bila sampai, kena marah lagi.

Kenapa tak bawa anak anak?

Aku dimarahi oleh bapa raja.

Raja Sehari