Sunday, April 5, 2009

EKOR DI CELAH DUA KAKI

Assalamualaikum,

Dalam tahun 1998, sebaik sahaja Mahathir memecat atau menendang keluar Awar Ibrahim, berlaku satu revolusi yang saya namakan revolusi jamban. Saya namakan sedemikian kerana belum pernah sebelum ini rakyat Malaysia melepaskan rasa marah dan jijik dan meluat dan menyampah mereka kepada mana mana individu seperti yang berlaku dalam tahun 1998.


Dalam tahun tersebut, rakyat Malaysia melepaskan geram hati mereka dengan menulis grafiti dalam pada dinding jamban. Kalau kita pergi ke mana sahaja jamban, maka kita akan dapat tulis memenuhi dinding jamban jamban tersebut. Samada jamban di masjid, sekolah, pejabat atau di mana mana sahaja, pasti kita akan bertemu dengan tulisan di dinding jamban.


Apa yang mereka tulis? mereka tulis kejian dan cacian dan maki makian dan hamput dan sumpah dan seranah dan peludahan kepada satu orang yang sangat dibenci pada ketika itu. Siapa orang itu? Anda tahu siapa dia. Orang ini telah membuat UMNO dibenci hingga ke hari ini. Dan UMNO telah merana disebabkan orang ini. Dalam tahun 2004, rakyat Malaysia telah tertipu, apabila orang ini melepaskan jawatannya dan memberikannya kepada Abdullah Badawi, rakyat Malaysia secara berfikiran cetek dan singkat telah memberi kemenangan besar kepada UMNO/BN dalam pilihanraya tersebut. Kesilapan ini telah rakyat tebus dalam tahun 2008.


Orang ini kemudian merajuk dan menunjukkan egonya untuk keluar daripada UMNO kerana tidak setuju dengan pemerintah pada masa itu. Sekarang ia menjilat semula ludahnya dan telah membuat permohonan untuk masuk semula ke dalam UMNO.

Pemerintahan orang ini penuh dengan kuku besi, pemerasan, rasuah, kronism, bail-out dan semacam gala kerosakan. Kemarahan rakyat Malaysia terhadap orang ini telah diterjemahkan dalam undi dalam tahun 2008. Sekarang orang ini cuba berada dalam persada politik semula dengan harapan dapat memainkan peranan seperti Lee Kuan Yew kepada pemerintahan Singapura. Ia berhasrat mempengaruhi dan menentukan arah perjalanan pemerintahan Malaysia.


Rakyat Malaysia tidak memerlukan orang ini. Rakyat Malaysia telah muak dengan orang ini. Rakyat Malaysia menolak orang ini. Rakyat Malaysia amat benci orang ini.


Kalaulah rakyat Malaysia memerlukan orang ini,
Samalah seperti rakyat Malaysia memerlukan ekor di celah dua kaki mereka!