Wednesday, November 10, 2010

DIA PULA SURUH MASUK PAS

 Assalamualaikum,

Mengikut adik sepupu saya yang sekarang telah arwah, semasa beliau bertugas sebagai seorang komando yang menyerang gerila komunis di Malaysia sekitar tahun 80an, untuk memerangkap gerak kerja komunis ini, pihak tentera menyediakan cover agent.

Menurut beliau, seorang agen telah diarah berkebun di tepi sebuah hutan, untuk jangka masa yang lama. Kemudian pihak komunis mula mengesan agen ini dan secara sedikit sedikit menghampiri agen ini. Agen ini kemudian berkawan dengan komunis sehingga komunis percaya kepadanya.

Apabila kepercayaan ini telah diperolehi, maka pihak komunis memberi arahan kepada agen ini, yang disangka komunis sebagai pekebun bodoh, untuk melakukan itu dan ini. Dengan itu, gerak kerja komunis ini dapat dibocorkan oleh egen ini, terutama tentang pembelian makanan  dan kontak .

Akhirnya pihak tentera dapat menyerang hendap komunis tersebut dan berjaya menghapuskan unit komunis tersebut.  Yang bercerita kepada saya terlibat sama dalam serangan tersebut.

Begitu juga banyak agen yang ditanam dalam parti politik, terutamanya dalam parti politik yang dilabel pembangkang. Ada keluar gambar seorang semalam dalam tv suruh Zaid Ibrahim masuk PAS.

Dia dah kencingkan dan berakkan PAS, suruh pula orang tu masuk.