Thursday, November 11, 2010

SIRI MULTIPLE ERROR.....10

Assalamualaikum,

Apabila dapat tawaran bertugas di tempat baru yang jauh dari kediaman, aku berkira kira macam mana transport ke tempat kerja baru. Beli kereta baru ke, atau apa ke. Mula mula berkira kira untuk beli satu kereta baru, kemudian tukar fikiran, kemudian nak beli, kemudian tak jadi beli.

Fikior punya fikior, aku rasa tak perlulah beli kereta baru, kereta Vitara bini aku yang pada masa itu aku gunakan untuk ke ofis dah cukup untuk jadi transport aku. Untuk jimatkan kos, aku terfikir untuk pasang NGV pada Vitara tu. Aku pun google NGV. Dapat satu NGV installer di Kelang. Aku pun call dia.

Dia kata what car? Aku jawab Vitara. Dia kata injection or carburator? Aku pun tak tau Vitara tu gunakan injection ke atau carburator, dah 12 tahun gunakan pun tak tau. Fikior punya fikior, aku jawab carburator. Dia jawab RM 2,700.00

Lepas tu aku shopping shopping lagi, tanya sana dan tanya sini, akhirnya aku pergi ke satu kilang install NGV di Bandar Baru Bangi. Dia bagi quotation RM 3,600.00. Wah, aku kata pada diri sendiri, kat Kelang 2,7 sini 3,6 lebih baik aku pergi Kelang, jimat RM 900.00

Selang lima enam hari, aku sampai di NGV installer di Kelang. Dia pun check Vitara. Dia kata you said carburator, but injection la. Aku jawab ye Kah? Dia kata, injection RM 1,000.00 more than carburator. Aku jawab RM 3,700.00. Yes, kata dia. Si dia ini India dari India kot yang tak tau cakap melayu.

Fikior punya fikior, kat Bangi 3,6 sini 3,7 tapi aku dah sampai sini. Nak sampai tadi dudup dadap aku sesat. Aku beritau dia, ok lah buat.

Ingatkan aku save RM 900.00, rupanya rugi RM 1,000.00