Friday, March 27, 2009

GRAVITI: MUSUH UMNO NO.1

Assalamualaikum,

Apabila membaca berita bahawa Shahril Samad akan meletakkan jawatan kerana tidak terpilih dalam senarai 25 ahli MT UMNO, maka tentu ada sesuatu yang sedang mendidih dalam UMNO. Dari luaran memanglah disolek oleh Shahril dengan mengatakan perletakan jawatan itu adalah kerana prinsip. Sejak bila mereka patuh pada perinsip?

Muhyiddin pula diberitakan akan mengepalai jentera UMNO/BN dalam ke tiga tiga pilihan raya kecil yang akan datang ini. Kalau dalam dua pilihan raya kecil yang lepas general besau pun tersungkur dan tertiarap, maka dalam tiga tiga pilihan raya kecil akan datang ini general nombor dua besau akan jadi lebih kerdil dan dihunyam selumatnya.


Khir Toyo yang masih lagi terkejut kejutan meletakkan kekalahannya disebabkan cerita Balkis. Memang lah. Bila wang negara dibuat seperti wang sendiri, itulah jadinya. Cuma generasi sebelum yang terlepas adalah kerana semasa pemerintahan mereka, tidak berlaku perubahan tampuk pemerintahan. Maka pekung mereka tidak disingkap. Tetapi zaman Khir Toyo, cerita berubah. Rakyat buat perubahan. Kenalah tanggung padahnya.

UMNO Kelantan pula kata berilah Khairy peluang untuk membuktikan dirinya. Saya rasa bukan Khairi sahaja, tetapi semua yang menang tu patut diberi peluang. Tapi jangan jadi macam UMNO yang menuduh PR bila diberi betis nak peha, dapat peha nak seluar dalam. Dapat seluar dalam nak seluar panjang.


Tetapi dalam diri UMNO itu sendiri terpancar rasa gerun yang sentiasa menghantui mereka. UMNO sedang menggelongsor. Tanpa brek. Graviti semakin menarik UMNO ke bawah.

Sekarang musuh utama UMNO ialah graviti.