Saturday, March 28, 2009

RAKYAT TIDAK PERCAYA UMNO

Assalamualaikum,

Semasa meninjau ninjau keadaan di Bukit Gantang, saya dapati suasananya seperti dalam keadaan sedia berperang. Bukan rakyat yang sedia berperang, tetapi paraphenalia negara yang dikerah untuk berada dalam keadaan yang sedemikian.

Ini menunjukkan pemerintah pada hari ini berada dalam keadaan yang ketakutan dan sentiasa tidak mempercayai rakyat, dengan beranggapan hasad bahawa rakyat seolah sedang dalam keadaan sedia untuk melakukan rusuhan. Sebab itu ratusan dan mungkin juga ribuan yang kerah kononnya untuk menghadapi kemungkinan kalau kalau rakyat bangkit merusuh dan melanggar undang undang negara. Tetapi rakyat bukan hendak merusuh. Rakyat bukannya hendakkan huru lagi hara. Rakyat sentiasa mahu ketenangan dan kedamaian.

Tetapi disebabkan pemerintah hari ini berasa tersepit, dan tidak yakin boleh meraih sokongan rakyat, maka mereka mengerahkan semua jentera negara, semua paraphenalia negara, samada yang beruniform atu tidak untuk bersiap siaga seolah rakyat akan membuat huru dan hara. Sebenarnya apa yang mereka tunjukkan ialah ketidak percayaan mereka kepada rakyat.


Selain tidak percaya rakyat, mereka juga tetap melihat dan menilai rakyat sebagai bebal dan baghal. Sebab itu walaupun tok ketua mereka telah mengatakan tidak akan melimpahkan projek mee segera dari langit, namum, mereka sendiri tidak yakin dengan diri sendiri, dan melihat cara mendatangkan projek jenis mee segera ini akan mampu meraih undi rakyat.

Dengan itu, walau apa pun yang telah dihamburkan sebelum ini agar mereka kelihatan sederhana dan berjimat dalam keadaan ekonomi negera gawat, namun ketidak percayaan kepada rakyat ini memaksa mereka menurunkan juga projek segera ini kerana pad perkiraan mereka ini adalah satu satunya cara meraka boleh memancing undi rakyat. Mereka boleh memancing simpati rakyat dan mereka boleh memancing kepercayaan rakyat.


Sebab itulah UMNO/BN terpaksa berkemah dn berkampung di seluruh kawasan parlimen Bukit Gantang kerana mereka tidak yakin yang rakyat akan menyokong mereka . Mereka tidak yakin yang rakyat akan memberi untuk kepada mereka. Mereka tidak yakin yang rakyat simpati kepada mereka.

Dalam kata kata lain, mereka tidk percaya rakyat.

Bagaimana rakyat boleh percaya mereka?

Bagaimana mungkin rakyat mengundi mereka?