Monday, June 30, 2008

ANWAR DITUDUH MELIWAT LAGI

Assalamualaikum,

Perkembangan politik negara sekarang sedang mengambil satu selekoh yang penting, dengan wujudnya satu tuduhan baru terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim. Pertuduhan ini adalah sesuatu yang tidak memeranjatkan, tetapi akan memberi kesan yang penting. Ini adalah sesuatu yang penting utuk kita sama-sama perhatikan perkembagan seterusnya.
Apa yang tidak memeranjatkan daripada episod ini ialah skripnya seolah-olah telah disediakan, dan tanpa perlu membuat kajian yang mendalam pun, kita telah boleh baca siapakah pelakon-pelakon dalam permainanan wayang ini. Jalan ceritanya pun sangat mudah dibaca dan kita boleh mengagak apakah langka-langkah seterusnya yang akan diambil oleh anak-anak wayang dalam permianan ini.
Akhir permaianan wayang ini tidak sama dengan permainanan wayang episod pertama apabila DSAI dituduh meliwat, sebabnya ialah keris yang digunakan dalam permainan ini tumpul, dan pahlawan yang digunakan dalam permaianan ini tidak mencapai maqam panglima berantai.
Diakhir episod ini nanti DSAI akan tampil lebih kuat dan lebih berpengaruh, sebabnya satu unsur penting yang tiada dalam episod ini. Shrewdness di pihak menuduh.