Thursday, July 31, 2008

SKRIP LIWAT 2 SEMAKIN MUDAH DIJANGKA

Assalamualaikum,
Dengan tersiarnya kenyataan media PUSRAWI mengenai laporan medical saipol dengan sendirinya skrip kes liwat 2 ini semakin mudah dijangka.Ramai orang yang menjangka PUSRAWI akan membuat kenyataan seperti yang dibuatnya semalam. Ramai orang menjangka si saipol akan keluar dengan satu bentuk jawapan. Walau pun bertulis tangan, tapi tangan dalam minda kamu tak bebas. Skrip untuk ditulis tetap disediakan untuk kamu. Kamu cuma tulis sahaja.
Semasa saya kecil, kalangan orang tempat saya dibesarkan dahulu suka menyelesaikan perbalahan mereka dengan bersumpah di Masjid Kampung Hulu, sebuah masjid di kawasan Kampung Hulu dalam bandar Melaka. Pada mereka, siapa berani bersumpah di masjid tersebut, maka itu menunjukkan orang itu benar. Kalau tak benar, atau bohong, tetapi bersumpah di masjid tersebut, maka akan ditimpa laknat atau ditimpa bala.
Saipol ada dilaporkan akan membuat sumpah menggunakan Al Qur'an apabila siasatan polis selesai. Saya cadangkan dia bersumpah di Masjid Kampung Hulu, Melaka. Nak bagi power lagi sumpahnya, bolehlah dia naik ke menara azan masjid tersebut. Nak bagi lagi power, junjung 10 ke, 20 naskhah. Baru hebat.
Teringin juga untuk menyaksikan peristiwa tersebut. Tapi sayang, sekarang ni dia ghaib. Balasubramaniam pun ghaib. Dia tiada. Bala pun tiada.
Tapi ingat dik. Bersumpah ni bukan main-main. Silap hari bulan anda ditimpa Bala.