Friday, March 20, 2009

MENGETAM KATIL

Assalamualaikum,

Tidak ada apa yang paling mengecutkan hati Ali Rustam selain daripada asakan dan desakan supaya beliau melepaskan jawatannya sebagai ketua menteri Melaka.

Untuk meredakan ketakutan dan kekecutan ini, beliau menggunakan hujah bebal kenapa beliau boleh terus memegang jawatan ketua menteri.

Dia membuat contoh, Lim Guan Eng pernah masuk penjara, tetapi masih boleh menjadi ketua menteri. Anwar Ibrahim, pernah masuk penjara, tetapi boleh jadi ahli parlimen dan ketua pembangkan. Bukan ke bebal punya hujah tu! Macam mana la si Hasbullah Pit boleh biarkan orang Melaka berketua menterikan orang yang macamn ini.


Dan yang paling malu dan pudau dan terhina ialah orang Bukit Katil. Bukan semua orang Bukit Katil tu UMNO, tetapi disebabkan malu yang besar dan onar yang besar dilakukan oleh seorang ternama di Bukit Katil ini, maka seluruh Bukit Katil itu terlumur dengan najis ini. Hinanya Bukit Katil pada hari ini.


Tambah memalukan apabila UMNO Bukit Katil tertegang leher mempertahankan kebatilan yang mereka lakukan. Kebatilan yang ketua mereka lakukan. Jelas apabila rakyat Melaka bangkit untuk menunjukkan rasa jijik mereka kepada Ali Rustam dan UMNO Bukit Katil pada tunjuk perasaan di Masjid MITC tengahari tadi, UMNO Bukit Katil kehilangan punca dan meraban tak tentu arah mempertahankan kebatilan mereka.


Mereka menuduh orang luar campur tangan urusan UMNO. Ini bukan hal UMNO la. Ini hal negara. Ini hal integriti negara. Ini hal maruah negara. Semua rakyat dan semua warga negara ada hak untuk menyatakan pendirian dan pandangan mereka. Isu ini bukan hak UMNO seorang sahaja untuk menanganinya.

Sebab itulah seluruh warga Bukit Katil sedang menanggung aib yang sangat besar.

Kerana ada ketam yang mengetam katil.