Wednesday, September 10, 2008

TUHAN ADA MATA

Assalamualaikum,


Begitulah Teresa Kok mempersembahkan pepatah Cina yang mengatakan tuhan ada mata. Apabila saya baca tulisan satu kolumnis di Utusan malaysia hari ini, persepsi yang saya dapat, dan saya percaya juga pembaca lain juga begitu ialah Teresa Kok pergi ke satu surau di kawasan Puchong sebelum waktu subuh, dan apabila muazzin surau tersebut mengumandangkan azan untuk solat subuh, Teresa memarahi muazzin tersebut, kerana kononya mengganggu orang lain nak tidur, sedangkan yang ada di surau itu dua tiga orang sahaja.
Tujuan penulis kolum itu ialah: lihat, betapa jahatnya Teresa Kok (walau pun dalam kolum itu tidak menyebut nama, cuma YB perempuan bukan islam), memarahi azan subuh untuk menjaga kepentingan orang bukan Islam nak tidur, mana lebih penting, dua tiga orang nak sembahyang, atau penduduk lain yang lebih ramai.
Untuk mendapat gambaran yang sebenar, saya layari blog Teresa Kok, dan saya dapati penerangan yang diberikannya jauh berbeza dengan permainan sensasi UMNO Selangor dan Utusan Malaysia. Jelas sekarang UMNO sedang meniupkan api racism dn perkauman serta cuba stoke isu sensitif untuk meraih simpati.
Saya baca, mereka tidak akan dapat simpati. Yang mereka dapat ialah mati.