Thursday, January 15, 2009

TERTINGGAL SESUATU YANG SANGAT PENTING

Assalamualaikum,


Semasa saya ke Jakarta baru baru ini saya tertinggal satu barang saya sangat penting. Ingin rasanya saya terbang semula ke Kuala Lumpur untuk mendapatkan barang itu.


Puas saya cari sekeliling tempat di mana saya berada kalau kalau barang tersebut boleh didapati. Tetapi nyata meleset. Tiada langsung kelihatan.


Barang ini sangat penting dan sangat bermakna dalam kehidupan saya. Sekiranya ia tiada, maka saya akan resah dan gelisah dan tidak ketahuan arah. Sesampainya saya di hotel, saya terus mencari cari segala beg dan ruang ruang yang memungkin barang ini terselit. Namun tetap hampa.

Terpaksalah saya bermalam tanpa barang tersebut. Bermalam dan tidur dengan perasaan berat hati dan terkilan. Hampir merana disebabkan ketiadaannya.


Esok, waktu breakfast, anak saya tetiba bertemu dengan barang tersebut. Kami sekeluarga bersorak gembira dan seperti berpesta.


Inilah yang ku rindui selama sehari ini.


Pencungkil gigi.